پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سیستم عامل جدید مایکروسافت Windows 8
نوشته شده در جمعه 6 خرداد 1390
بازدید : 1365
نویسنده : امير محمدي

سیستم عامل جدید مایکروسافت Windows 8

اطلاعاتی درباره ویندوز ۸

 

Windows 8  

Windows 8

پس از استقبال خوبی که کاربران از سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی Windows 7 کردند مایکروسافت تصمیم دارد که نسخه ی جدیدی از سیستم عامل خود که نام آن Windows 8 است را ارایه دهد. هنوز چیزی از این شایعه معلوم نیست که Windows 8 کی منتشر می شود و چه فرقی با نسخه ۷ این سیستم عامل دارد اما برخی مدارک و اسناد Windows 8 لو رفته است. هنوز اطلاعات آنچنانی از windows 8 نداریم اما مثل اینکه قرار است تم های خیلی بهتری داشته باشد، زمان بالا آمدن سیستم و خروج از حالت Sleep بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده و تقریبا آنی شود.

از دیگر قابلیت های این سیستم عامل به ارتباط سریعتر با استفاده از USB 3‪.‬۰ و بلوتوث ۳، رمزگذاری کامل هارددیسک، حساسیت نسبت به نور محیط و تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت کردن اشاره می کنند.

این فناوری تشخیص چهره در نسخه ی جدید سیستم عامل مایکروسافت شاید جالبترین قابلیت باشد. برای امنیت نام کاربری خود برای ورود به ویندوز قبلا از پسورد استفاده می کردید که آنچنان امنیت بسیار قدرتمندی نداشت و به راحتی افراد دیگر می توانستند پسورد شما را آشکار و حذف کنند و با نام کاربری شما وارد میز کار ویندوز کامپیوتر شما شوند و به اسناد خصوصی دسترسی پیدا کنند. اما این فناوری تشخیص چهره باعث می شود که به جز شما هیچکس نتواند وارد میز کارتان شود با این قابلیت از طریق وبکم (Webcam) چهره ی شما را اسکن کرده و پس از شناسایی لاگین می شود.

مایکروسافت قصد دارد به همراه این محصولش، سخت افزاری را هم ویژه آن ارئه کند این سخت افزار LAP PC نامیده خواهد شد. شرکت ویرجین هم قرار است سرویس WiFi ویژه ای برای این محصول به بازار بفرستد.

علاوه بر سخت افزار، شرکت های نرم افزاری بسیاری هم همزمان با مایکروسافت خودشان را برای این ویندوز آماده می کنند. گوگل هم همچنان در حال کار بر روی جیمیل است تا آن را طبق استانداردهای HTML5 آماده کند. تا هم سرعت این سرویس افزایش یابد و هم افزونه های دسکتاپی مناسب آن را عرضه کند.

دیگر امکانات این سیستم عامل می توان به قابلیت push button reset اشاره کرد که زدن دکمه ای ویندوز به طور کامل به تنظیمات پیش فرض تولید کننده بر خواهد گشت. همچنین از اینترنت اکسپلورر۹ در آن استفاده خواهد شد. البته قرار است که نسخه بتای IE9 در آگوست ۲۰۱۰ ارائه گردد.

صحبت هایی هم در باره راه اندازی فروشگاه ویندوز Windows Store شنیده می شود. یعنی اینکه علاوه بر امکان خرید برنامه ها و بازی ها برای ابزارهایی مانند Lap PC  و Zune، برنامه ها و تنظیمات سیستم عامل دیگر وابسته به کامپیوتر نیستند و می توانند به راحتی بر روی سیستم های مختلف، کاربر را همراهی کنند. البته شواهد نشان دهنده این است که تا حالا حتی یک خط هم از کد های این سیستم عامل نوشته نشده است و تنها یک طرح اولیه مطرح شده است.

ویندوز 8

منبع: www.exabyte.ir

در ضمن تا این حد بدونید که طبق گفته های  مایکروسافت، نسخه جدید سیستم عامل یعنی ویندوز ۸ تا سال ۲۰۱۲ عرضه می شه...

 


:: موضوعات مرتبط: سیستم عامل جدید مایکروسافت Windows 8 , ,
:: برچسب‌ها: سیستم عامل جدید مایکروسافت Windows 8 ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد